2013.03.05

Livet är orättvist,
att drömma och planera,alltid utan garantier.
 
Jag blir arg,frustrerad och väldigt ledsen,
Jag vet så väl att jag ska leva här och nu,
Jag vet att det bara är prylar som kommer med ett kvitto och bytes rätt,
det viktigaste går inte att byta,få igen,livet här kommer inte igen.
 
Vad blir meningen med drömmar? Sådant man kämpar för, när det på ett ögonblick kan försvinna.
Och tänk om jag inte är menad för allt jag vill, att jag är menad för något helt annat?
Att mitt liv inte kommer bli som jag tänkt mig? Att det finns någon som har en helt annan plan för mig.
 
Vad vet jag.. Men drömmar och hopp är något som alltid lever starkt, utan det så blir det nog svårt att andas.
 
Lev nu!
 
 
 
 
Sage Francis - The best of Times
 
It's been a long and lonely trip but I'm glad that I took it because it was well worth it.
I got to read a couple books and do some research before I reached my verdict.
Never thought that I was perfect. Always thought that I had a purpose.
Used to wonder if I'd live to see my first kiss.
 
Now I wonder if I'll live to see marriage.
Wonder if I'll live long enough to have kids.
Wonder if I'll live to see my kids have kids.
If I do I'm gonna tell 'em how it is.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0